Saturday, November 15, 2014

TAKLIMAT PRESIDEN PERPETA di JOHOR

SALAM PERPETA,

Presiden PERPETA Jabatan Pertanian telah memberikan taklimat kepada AJK Induk dan Perwakilan Negeri serta ahli-ahli PERPETA Negeri Johor pada 11 November 2014 di Johor Bahru. Antara perkara yang disentuh adalah penjelasan mengenai peraturan dan undang-undang Persatuan Perkhidmatan Pegawai Pertanian Jabatan Pertanian yang telah diujudkan semenjak 22 tahun dahulu. Beliau seterusnya menjelaskan struktur organisasi dan pengurusan peratuan serta halatuju PERPETA pada masa akan datang. Antara perkara disentuh mengenai ruang kerjaya sebagai Pegawai Pertanian, Kepakaran Pegawai, Tahap Profesionalisma, Kecekapan bertugas, Melanjutkan Pengajian ke Peringkat Lenih Tinggi (Masters dan PhD), Kehebatan berucap dikhalayak ramai, penglibatan dengan persatuan dan beberapa lagi. Presiden juga memberikan cadangan halatuju PERPETA dimasa akan datang dengan membuat beberapa aktiviti yang sesuai. Majlis ini dihadiri oleh seramai 52 ahli-ahli persatuan.

By,
Presiden dan AJK PERPETA,
Johor Bahru,
Johor
(11 Nov 2014). 

1 comment:

  1. Kajian Pindaan Perlembagaan Perpeta telah d amanahkn kpd JOHOR pd thn 2009. Satu Pasukan AO Johor d ketuai Sdr Rosdin Kimin telah di ujudkn utk menghalusi serta mncdgkn penambahbaikkan berpandukn syor2 AJK masa tu serta apa jua jkkk ini terfikir.
    Cdgn pindaan perlembagaan telah d bentang d EGM khas PERPETA .d ILPP Serdang thn 2010 dan setelah perdebatan hangat, telah d luluskan dgn kuasa d berikn kpd AJK semasa mengemaskn ayat2 tapi bukan maksud. Penulis telah d amanahkn utk pengerusikn EGM ini. ��
    (TUJUAN REKOD & SEJARAH)

    ReplyDelete